בעיות נפוצות בגיר אוטומטי

הגיר האוטומטי ללא ספק שינה את פני תעשיית הרכב ואת הנוחות של כולנו. הבעיות המוכרות בגיר הידני, כמו רכב שנכבה עקב תפעול לא נכון של תיבת ההילוכים או המתנה מתישה עם הרגל על הקלאץ' בזמן פקקים, נעלמו כלא היו עם כניסתו של הגיר האוטומטי. עם השנים הגיר האוטומטי השתכלל וחסרונותיו הלכו והתמעטו, כשאף צריכת הדלק בהם השתפרה. יחד עם זאת, כמו כל חלק מכני אחר ברכב, גם בגיר האוטומט יכולות להתרחש תקלות שונות אשר דורשות תשומת לב וטיפול.

מאחר והגירים האוטומטיים כיום פועלים ע"י פיקוד ממוחשב של מחשב הגיר, התקלות בגיר האוטומטי עלולות להיגרם כתוצאה מכשל פנימי באחד מחלקי הגיר, המכאני או החשמלי, או כתוצאה מפיקוד לקוי הנובע מכשל חשמלי חיצוני לגיר.
להלן מספר תקלות נפוצות בגיר האוטומטי שחשוב להכיר:

גיר אוטומטי לא מחליף הילוך

לעיתים הגיר משלב הילוך אחד בלבד ואינו מחליף הילוכים. ברוב המצבים הללו, התופעה תלווה בהידלקות של מנורת התקלות מנוע/גיר ברכב. במקרה כזה הגיר נמצא ה"מצב חירום" אשר מאפשר נסיעה עם הרכב למוסך הקרוב לצורך בדיקה. תקלה זו נובעת ממצב שמחשב הגיר מזהה תקלה כלשהיא ועל מנת לשמור על הגיר המחשב מאפשר שילוב הילוך אחד בלבד.

מחשב הגיר יכול לזהות תקלה הנגרמת כתוצאה מכשל מכאני בגיר עצמו או כשל חשמלי פנימי או בגיר או חיצוני לו, במערכת הפיקוד החשמלית של הגיר האוטומטי. לעיתים, התקלה אשר מזהה המחשב כלל לא קשורה לגיר עצמו אלא לאחת המערכות ברכב אשר משפיעה על תפקודו. במצב כזה יש לבחון את מהות התקלה באופן מקצועי על ידי מערכות ממוחשבות במכון גירים מוסמך.

בעיות נפוצות בגיר אוטומטי

גיר מחליק

תקלה של גיר אוטומטי מחליק מתרחשת כאשר ההילוך אינו משתלב באופן תקין מכיוון שהדיסקיות בגיר אינן נצמדות עקב חוסר או בריחת לחץ שמן פנימי בגיר. סיבות הגורמות לתקלה זו הינן מחסור בשמן גיר, בלאי של משאבת השמן בגיר, בלאי של חלקים מכאניים אחרים בגיר או לחילופין, פיקוד חשמלי לקוי. תקלה זו דורשת בדיקה מעמיקה של גיר האוטומטי והמערכות ברכב המשפיעות על תיפקודו.

בלאי טבעי של תיבת ההילוכים

גיר אוטומטי כמו כל מערכת מכאנית אחרת ברכב יכול להישחק עם הזמן עקב בלאי טבעי או עקב עומס שעלול לגרום לשחיקה מהירה שלו. לכן, חשוב לטפל בגיר האוטומטי בזמן ולפי הוראות יצרן הרכב. ניתן לזהות סימני שחיקה במקרה שאנו שומעים רעשים מוזרים או חריקה בעת העברת ההילוכים, העברה הילוכים שלא מתבצעת בזמן, סל"ד גבוה ועוד. במקרים כאלה, יש לפנות אל גורם מוסמך כמו מכון גירים על מנת שיבצע בדיקה של הגיר על מנת לבדוק האם יש צורך בטיפול, תיקון או שיפוץ של הגיר האוטומטי.

חוסר או עודף של נוזל ההילוכים

לצורך פעילותו התקינה של הגיר האוטומטי, יש צורך בשמירה על מפלס תקין של נוזל תיבת ההילוכים (שמן הגיר האוטומטי) אשר משמן את התיבה ולמעשה מאפשר את פעילותה התקינה. מחסור בנוזל עלול לגרום לתפקוד לקוי של הגיר האוטומטי. הגיר האוטומטי הינו מערכת "סגורה" אשר בתפקוד תקין אינה צורכת שמן גיר. במידה ויש מפלס נמוך ייתכן וישנה בעיה שמקורה בנזילת שמן גיר או לחילופין מילוי לא תקין של שמן בעת טיפול בגיר האוטומטי. כיום ישנם רכבים אשר הנהג אינו יכול לבדוק את מפלס שמן הגיר האוטומטי מאחר ולא קיים מדיד לשמן הגיר. יש צורך לבדוק את מפלס שמן הגיר באופן קבוע, בין אם באופן עצמאי, במידת האפשר, או ע"י המוסך המטפל ברכב בעת ביצוע טיפול או תיקון ברכב.

רעשים שונים מהגיר

במקרה של תקלה בגיר האוטומטי, אשר מתבסס על מערכת הידראולית, אנו לרוב נשמע רעשים כלשהם המצביעים על כך כי ישנה בעיה בגיר. עלינו להיות ערים לכך ולפנות ישירות למכון גירים לשם אבחון וטיפול מקצועי בגיר. התעלמות והזנחה של הגיר עלולה להחמיר את הנזק ובסופו של דבר אנו נצטרך לשלם סכום גבוה יותר על טיפול או שיפוץ של הגיר האוטומטי.

הגיר האוטומטי עושה בעיות? אנו בסופר גיר נאבחן את התקלה ונטפל בה במקצועיות

גיר אוטומטי הוא גיר שדורש רגישות רבה והבנה מצד בעלי המקצוע הטובים ביותר. אם הגיר שלך עושה בעיות, מראה סימני שחיקה ונראה לך שהוא צריך טיפול מסור, אנחנו בסופר גיר נעניק לו בדיוק את הטיפול שיחזיר אותו לקדמותו. פנה אלינו עוד היום לשאלות ולבירורים ונשמח לעמוד לרשותך.

לתיאום פגישת ייעוץ חייגו ל-072-3270469

ניווט מהיר

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

** לא נשתמש או נעביר את המידע האישי שלך

דילוג לתוכן